Шуменци масово се жалват в социалните мрежи от по-големи сметки за ток, като при някои те са двойно, дори тройно завишени, в сравнение с предходния месец.
„За да си платим януарската сметка ще се наложи да прибегнем до спестяванията си“, споделя Елена Колева, чиято сметка е 300 лв., при 138 лв. за предходния месец.
От надути сметки за ток се оплакват и домакинства, които се отопляват на твърдо гориво или газ. Други пък през смях споделят, че по празниците не са си били в къщи, а в същото време сметката им е нараснала значително. Останалите я очакват с притеснение.
Зимният бюджет на много семейства в Шумен вече е на червено. Заради ниските температури всякакви отоплителни уреди влизат в употреба, което се отразява директно на сметките за ток. Експерти обясняват рекордния енергиен разход през най-студените дни с употребата на отоплителни уреди, които имат голяма мощност, но не са ефективни.
По данни на ЕНЕРГО-ПРО потребената електроенергия в област Шумен и Търговище през месец декември 2018 г. в сравнение с декември 2017 г. се е повишила с 12,2 %, а сумите по сметките са се увеличили с 11,7%.
От електроразпределителното дружество заявиха за shumenonline.bg, че вече са фактурирани януарските сметки на част от клиентите. Дружеството е отчело потреблението на битовите клиенти между 20 декември 2018 г. и 7 януари 2019 г. Това означавало, че клиентите имат различен отчетен период. За някои той обхващал в различна степен празничните и почивните дни, когато консумацията на електроенергия традиционно е по-висока. Допълнително потреблението в Североизточна България се е повишило през последните дни на декември, когато температурите са се понижили чувствително спрямо тези в началото на месеца.
„Специалисти отчитат, че в сравнение с месец ноември среднодневните температури в Шуменска област са били с 6 градуса по-ниски, което неминуемо се отразява на консумацията на ток. Сметките за електроенергия са в пряка зависимост от индивидуалното потребление на всеки клиент и от броя и ефективността на използваните електроуреди“, се пише в отговора изпратен до редакцията ни.
„Бихме искали да уточним, че Интернет страницата на ЕНЕРГО-ПРО е достъпна. Информацията за дължимите суми на клиентите на компанията се обновява всеки работен ден. В модула „Проверка на сметка“ на страницата на ЕНЕРГО-ПРО е публикувана информация за датата на фактурата, размера на сметката и срока на плащане. Информация за индивидуалната дата на отчет всеки битов клиент може да намери на страницата в меню Клиенти, секция График на отчитане на електроенергия – Битови клиенти.
Клиентите могат да бъдат консултирани относно размера на сметката си на телефон 0700 800 61 или имейл service@energo-pro.bg. Писмено запитване може да бъде направено лично от титуляра в Център за обслужване на клиенти на компанията или сканирано и собственоръчно подписано на имейла. До момента за Шуменска област има постъпило 1 заявление за проверка на месечната сметка“, допълват от дружеството“
Припомняме, че по празниците Енерго Про отчете с 9% повече консумирана електроенергия в Североизточна България. Всяка година през месеците декември и януари ЕРП-та отчитат по-високо потребление.
shumenonline.bg