16 задържани при вчерашната спецоперация, иззеха 108 кг. месо от магазин в Смядово
29.07.2020
Ограничава се движението на моторни превозни средства по Шуменското плато
29.07.2020

Сигналът: Превозвач от Шумен втори месец чака бордово устройство

Снимка: shumenonline.bg

Втори месец превозвач от Шумен чака бордово устройство, за таксуване за използване на пътната мрежа от товарен автомобил. За това сигнализира в редакцията на shumenonline.bg Румен Георгиев, собственик на транспортна фирма в града.

„Пуснах заявка за бордово устройство на 8-ми юни, след което предплатих сумата от 500 лв., още същия ден получих договор за услугата. От тогава чакам устройството. В момента съм принуден да купувам маршрутни карти, което създава известно неудобство, тъй като на моменти програмата несработва. Това води до престой на товарната единица, закъсняване с часове за товаро-разтоварните дейности и всички произхождащи от това последствия“, разказа пред наш репортер Георгиев.

Според договора между клиента и доставчика на услугата срокът за доставка на устройството е 20 работни дни. Към днешна дата превозвачът не получил нищо, а обяснения на какво се дължи забавянето, ще му бъде ли върната не малката сума и как ще бъде компенсиран за създаденото неудобство нямало до момента, в който превозвачът решил да запознае с казуса си Комисията за защита на потребителите и Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Въпроси за предприетите действия от тяхна страна, по отношение на жалбата на клиента, изпрати и редакцията ни.

Едва на 24 юли Георгиев получил телефонно обаждане от Агенция пътна инфраструктура с въпрос дали е получил бордовото устройство. След като станало ясно, че вести за устройството няма, по-късно през деня с него най-после се свързал представител на Интелигентните трафик системи.

„Служителката, която беше изключително любезна, ми обясни, че ще трябва да попълня декларация, с която да заявя, че няма да надвиша категорията до 12 т., прикачвайки ремарке, въпреки че и тя беше наясно, че камион с 230 конски сили мъчно би дърпал ремарке“, поясни Георигев. Защо обаче въпросната декларация липсва в пакета от документи и не е предоставена на клиента за попълване в момента на сключването на договора не става ясно.

В отговор на нашето запитване представител на Интелигентните трафик системи категорично заяви, че забавяне на бордовото устройство няма, а причината била „в липсата на отговор на клиента, който неправилно регистрирал МПС-то си“.

От там ни обясниха, че декларацията била изпратена на клиента на 15 юни. Пред нас Георгиев категорично отрече да е получавал подобен имейл, съдържащ декларация. Въпреки, че от трафик системите обещаха да ни покажат въпросния пратен от тях имейл, в официалния до нас отговор същият липсва.

„Пропускът е в това, че клиентът не е въвел правилно данни си, за да може да бъде регистрирано едно МПС. Данните са неверни“, обясни пред наш репортер дамата, която се свърза с нас. На въпрос, които точно данни са неверни, отговор не получихме, но за сметка на това бяхме обвинени, че „не сме наясно с материята и се чудим как да изопачим нещата“.

На въпрос защо се сключва договор с клиент, който според тях е посочил неверни данни, които биват установени седмица след това, а в същото време услугата се и фактурира, получихме обяснението, че било необходимо „техническо време за обработка и преглед на подаднеите данни от клиентите, а срокът бил нормален“.

„Докато клиентът не отговори и не специфицира правилните данни за МПС-то си и ние съответно не се уверим, според приложените талони и документи, няма как едно МПС да бъде пуснато. Причината е изцяло в пропуска на клиента“, заяви категорично представителката на трафик системите и ни предупреди, че „няма да позволят да се навреди на реномето на служителите и фирмата им“.

В официалния си отговор до нас от пресцентъра на Интелигентните трафик системи ни увериха, че процесът на верификация ще бъде извършен и бордовото устройство ще бъде изпратено на клиента в рамките на 3 работни дни.

От там допълват, че ИТС АД не е в забава на изпълнение на своите задължения по договора и предприетите от тях действия са изцяло в интерес на клиента. „Процесът от заявяване на бордово устройство е двустранен и изисква и двете страни по него да извършат определени действия за неговото приключване“, утоянват в отговора си до нас.

Съгласно Наредбата за условията, реда и правилата за изграждане и функциониране на смесена система за таксуване на различните категории пътни превозни средства на база време и на база изминато разстояние, бордовите устройства за тол таксуването се разпространяват от Националните доставчици на услуги, които имат влезли в сила договори с АПИ и са постигнали оперативна съвместимост с електронната система. Към момента това са дружествата „Интелигентни трафик системи“ АД и „Конкорд Смарт Инфраструктура“ АД. Всички детайли по разпространението на бордовите устройства, включително и сервизното им обслужване, са предмет на клаузите в договорите между потребителите и Националните доставчици на услуги.

shumenonline.bg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

error: Копирането Забранено